Vymyslete název, který všechny zaujme

Špatná volba jména pro osobní značku se může hodně vymstít. Může to společnost zazdít. Lidé se vám mohou smát. To jsou ty lepší příklady. V tom horším například nepodchytíte právní ochranu a během chvilky přijdete o všechno jako Pepa.cz. Může se také stát, že přerostete svůj původní záměr, což se stalo společnosti Student Agency. Musíte se proto nad tím vážně zamyslet.
 prst na grafu

Základní otázky

Hned na začátku si zvolte, zda budete působit jen na místním trhu, anebo se chcete do budoucna pustit i do zahraničí. Pokud ano, tak musíte zvolit takový název, který pro zahraniční klienty nebude těžký na zapamatování, ani na výslovnost.
 
Dokonalý brand splňuje osm základních kritérií, na které byste neměli zapomínat. Lidé si ho musí snadno zapamatovat. Měl by hezky znít, když ho vyslovíte nahlas. Měl by odkazovat na to, co děláte. Pochopitelně se musíte odlišit od konkurence a vyvolat určité asociace a pozitivní emoce.
 
Důležitá je i budoucnost, protože vás nesmí omezovat při rozšiřování produktů či služeb. Před použitím a dalším vymýšlením si zkontrolujte, zda je daná doména volná. A v neposlední řadě si zjistěte, zda si budete moci na toto jméno zařídit ochrannou známku.
 

Hrajte si

Vytvořit naprosto jedinečný, zapamatovatelný a věcný název brandu není vůbec jednoduché. Klíčem je začít si hrát. Hra se slovy vám může hodně pomoci a pokud si nevíte rady, existují šikovné nástroje jako naminum.com, wordoid.com nebo portmanteaur.com, které vám pomohou.
 
Další možností jsou akronymy, neboli název složený z prvních slabik slov, která souvisejí se značkou. Kombinujte je a vytvořte novotvar. Pozor ale na jeho skloňování, protože ve všech pádech musí znít dobře.
 ruka na papírech
Vymyslet můžete i metaforu, která se k vám bude hodit. Skvělým příkladem je rohlik.cz. Na první pohled tak víte, už u nich můžete čekat každodenní potraviny, jakým je i rohlík. A poslední možností je překlad. V angličtině zní některá slova lépe než v češtině a můžete si z některého vytvořit značku. Dávejte ale opět pozor na to, aby dané slovo souviselo s tím, co děláte.

You Might Also Like