Češi nakupují více než v loňském roce

Podle dostupných zdrojů stále roste průměrný obrat v tuzemských obchodních centrech. V loňském roce se například zvýšil o 7,7 %. Toto zvýšení obratů mělo také po několika letech dopad na výši nájemného obchodů právě v rámci těchto obchodních center. Nájemné celkově vzrostlo o 0,5 %.

analytika

Zvyšování obratů tedy odráží opravdu dobrou situaci na českém trhu a prognózy dále ukazují, že česká ekonomika je a nadále se bude udržovat v dobré kondici. Očekává se, že i rok letošní bude proto pro obchodníky také velmi úspěšný.
Samozřejmě, jako každoročně, zůstává nejsilnějším měsícem, hlavně v ohledu na návštěvnost obchodů, prosinec. Z celého roku zajišťuje návštěvu více než 10%. Oproti předchozímu roku, však je tento údajnižší o necelé 1 %.

Ptáte se proč?

Je to jednoduché. Obchodní domy a centra se musí řídit novým zákonem, který omezil prodejní doby ve státní svátky, kterých je tedy během prosince nejvíce a tedy nejvíce se tato změna projevila právě na tomto období.
Ve všech sektorech se nárůst obratu pohybuje mezi sedmi a devíti procenty, avšak gastronomie zaznamenala obrovsky růst, meziročně dokonce více než 15 %.

Dostupné údaje jsou zjišťovány na základě průzkumu učiněného z přibližně 1500 obchodů v České republice, umístěných v šestnácti největších obchodních centrech. Nicméně v České republice je zhruba dalších 120 obchodních center a 180 nákupních parků.

kurz

Vzhledem k výše uvedenému zvýšení nájmů a nárůstu poptávky tedy můžeme usuzovat, že se opět mírně zvýší i ceny jednotlivého zboží ve standardním režimu cen. Z růstu soukromé spotřeby o 2,4 % pravděpodobně můžeme usuzovat, že se bude jednat o klíčový faktor podporovaný rostoucím trhem a spotřebitelskou důvěrou. Zvyšování prodeje dále může ovlivňovat samozřejmě zvyšování minimální mzdy. V letošním roce se také může zvýšit pro některé z nás sleva na dani za docházku dětí do školky.

dolary

Tedy vše nasvědčuje tomu, že se u nás máme velmi dobře, mzdy stoupají, nezaměstnanost se snižuje a není tedy důvod omezovat nákupy osobní spotřeby.

Češi nakupují více než v loňském roce
4 (80%)1