Češi si raději připlatí za české potraviny, než aby kupovali polské

O zemi původu potravin, nejčastěji ovoce a zeleniny, se zajímá osm z deseti Čechů, a sejný počet lidí raději volí české potraviny než ty, které dovážíme ze zahraničí. Více než polovina lidí odloží produkt, který je z Polska – na to přišel průzkum společnosti Mastercard, který udělal tento průzkum mezi více než dvěma tisícovkami českých mužů a žen ve věku od třiceti do šedesáti let.

·         PROČ?
Mnoho lidí se obává, že polské potraviny nejsou dostatečně kvalitní, a že ačkoli za ně zaplatí méně, polský výrobek za to vzhledem ke své kvalitě nestojí. Mnohem raději sáhnou po potravině německé, francouzské či rakouské, avšak úplně nejraději po produktu českém.
jablka balená v marketu
·         Muži proti ženám
Zatímco muži nakupují jídlo do domácnosti jenom ve dvanácti procentech případů, nezajímají se tolik o zemi původu potraviny, jako ženy. Ženy, které obstarávají nákupy až čtyřikrát častěji než muži, naproti tomu až v devadesáti procentech případů odkládají výrobek, je-li polský, nehledě na napsanou kvalitu na obalu nebo na cenu. Zatímco muži se většinou neřídí tím, zda je potravina polská nebo ne a vybírají jídlo, které jim chutná, ženy se zajímají převážně o kvalitu potraviny.
zdravé potraviny
Jak dopadl průzkum toho, jak lidé kupují potraviny?
–          Dvacet jedna procent Čechů uvedlo, že původ na obalu potraviny nesleduje vůbec
–          Třicet osm procent lidí uvedlo, že sleduje původ potravin na všech potravinách
–          Čtyřicet jedna procent Čechů uvedlo, že sleduje zemi původu potraviny, ovšem jenom v některých kategoriích potravin (nejčastěji se zde objevovaly sýry, salámy, masné výrobky, nejméně naopak pečivo)

chřest svazek
U kterých potravin se sleduje země původu nejčastěji?

–          Maso
–          Ovoce a zelenina
–          Vejce
–          Mléčné výrobky
–          Uzeniny
–          Sýry
–          Cukrovinky
–          Konzervy a trvanlivé potraviny
–          Alkohol
–          pečivo

Češi si raději připlatí za české potraviny, než aby kupovali polské
4 (80%)1